Obecnie osoby które chcą promować swój biznes w internecie posiadają wiele różnych narzędzi, które umożliwiają im pozyskiwanie nowych klientów.
Oczywiście obecnie wiele firm stawia na social media, serwisy takie jak Facebook czy Instagram odwiedzane są przez miliony użytkowników dziennie. Jest to dobra okazja aby pozyskać odwiedzających. Innym pomysłem mogą być różnego rodzaju kampanię płatne, przykładowo promocje banerowe, Możemy także wykupować reklamy w serwisach które są tematycznie zbliżone do naszej strony. W przypadku Google czy też Facebooka mamy możliwość wykupienia reklamy płatnych, które możemy bardzo dobrze przystosować do naszych potrzeb, ustawić ich parametry. Dzięki temu możemy od razu trafiać do odbiorców, zyskamy szybko potencjalnych klientów, jednak należy zwrócić uwagę iż w tym przypadku doboru słów kluczowych jest bardzo istotny, zależy od tego sukces naszej kampanii reklamowej.
Chcemy bowiem aby w reklamie klikały osoby które będą bezpośrednio zainteresowane tematyką naszej strony, które mogą zakupić towary czy też usługi jakie oferujemy.
Oczywiście wciąż dużą popularnością cieszy się także pozycjonowanie strony, w tym przypadku będziemy chcieli uzyskać wysoką pozycję naszej witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania. Warto zwrócić uwagę iż na pierwszej stronie Google w wynikach są to reklamy, które są wynikami opłacanym. Obecnie internauci potrafią odróżniać reklamy płatne w Google, zatem dobrym pomysłem będzie znalezienie się jak najwyżej w wynikach organicznych, uznawanych za naturalne. W tym przypadku należy postawić na pozycjonowanie strony, jest to proces w którym nasza strona, adres naszej strony internetowej trafia na wysokie pozycje w Google. Oczywiście w tym przypadku ważne będą słowa kluczowe, powinniśmy dobierać je z dużą dokładnością, Możemy także je testować, sprawdzać w narzędziach dla webmasterów Google. Dzięki temu będziemy mogli skupić się na najważniejszych frazach które przyniosą nam bezpośrednie korzyści.