Silniki potrzebują odpowiedniego smarowania, bardzo dobrze sprawdzają się pompy viscomat. Zaprojektowany do zastosowań, w których konieczne jest przenoszenie oleju z bębnów, gdzie nie ma połączenia z linią energetyczną lub systemem sprężonego powietrza, Viscomat może być stosowany do bębnów, zbiorników lub instalowany w zestawach do transferu oleju.
Olej smarowy charakteryzuje się wyższą lepkością i musi być przenoszony przez niezawodną i bezpieczną pompę do przenoszenia oleju. Pompa oleju przekładniowego Viscomat jest w stanie obsłużyć gęsty olej za pomocą dowolnego działającego zamka. Aby zapewnić większą niezawodność, zamiast łopatki zastosowano wirnik zębaty, aby zapewnić większy opór w fazie przenoszenia. Wysoka gęstość oleju w porównaniu z innymi rodzajami cieczy wymaga większej siły w fazie przenoszenia. Z tego powodu układ przenoszenia oleju i oleju napędowego Viscomat charakteryzuje się samozasysającą pompą łopatkową, zdolną do utrzymywania i zapewniania stałego natężenia przepływu i regularności przepływu o niskiej lepkości. Ciągła praca zapewnia wysoką wydajność ssania przy ciśnieniu do 6 barów. Z drugiej strony asynchroniczny silnik prądu przemiennego jest sam wentylowany, zamknięty i dostępny w różnych napięciach i częstotliwościach, zarówno jednofazowych, jak i trójfazowych, w celu dostosowania do każdych warunków pracy.
Prawidłowo pracująca pompa to stały dopływ oleju, jest to bardzo ważne aby elementy silnika nie uległy zatarciu. Dlatego też pompa musi być niezawodna, i podawać olej w każdych warunkach.
Dodatkowo warto pamiętać iż olej się rozgrzewa, co może zmieniać nieco jego właściwości, pompy muszą być dostosowane nie tylko do wysokiego ciśnienia ale także do wysokiej temperatury. Pompa powinna także charakteryzować się w miarę cichą pracą, aby nie powodować dodatkowego hałasu w pracy silnika – ofertę znajdziesz tutaj viscomat. Z pewnością pompa nie może także powodować dodatkowych drgań, i co ważne pompa musi być szczelna, tak aby olej przepływał z zamkniętym obwodzie.